2. Po sončnih kozjanskih gričih Po razglede na Stolp ljubezni na Žusmu, grad Planina pri Sevnici in Slivniško jezero

Slovenski košček zemljice
Kozjansko je njegovo ime,
kjer hrib nad hribom se baha,
Kozjancu moč, zavetje da.
(odlomek iz pesmi Pesem o Kozjanskem, Majda Rezec, knjiga izbrane pesmi)

Pot vam bo postregla s čudovitimi razgledi po sončnih kozjanskih gričih, na Žusmu, Prevorju, Planinski vasi… Ogledate si lahko znamenitosti kot so barvito Slivniško jezero, najvišji leseni stolp v Sloveniji – Stolp ljubezni na Žusmu, Kozjansko domačijo s svojo domačnostjo, skrivnostne sledi gradu Planina. Svojo enodnevno dogodivščino lahko popestrite s kolesarskim ali peš vzponom na Žusem.

The route will offer you dramatic views of sunny Kozjansko hills, Plešivec, Prevorje, Planinska vas. You can see the sights, the colorful Slivniško jezero lake, the highest wooden tower in Slovenia – The Tower of Love at Žusem, Kozjansko homestead with its homeliness, mysterious trails of Planina castle … Our one-day adventure can be started at various points as the route is circular. Clock-wise direction is recommended. If the route is too short or too long, we can extend it by a climb or two (Slivnica, Žusem) or we can make it shorter.

Dolžina:  38 km osnovna pot brez vzpona na Stolp ljubez (večina asfalt, deloma makadam), z vzponom še 8 km (asfalt in deloma pot)
Trajanje: celodnevna krožna tura
Zahtevnost: srednje zahtevna

Potek poti:
GORICA PRI SLIVNICI – RAKITOVEC – DROBINSKO – CEROVEC – HRASTJE – PLEŠIVEC – PREVORJE – LOPACA  – DOBJE PRI LESIČNEM – PLANINSKI VRH – PLANINSKA VAS – DOROPOLJE – PLANINA PRI SEVNICI – BRDO – RAVNO – REPUŠ – SLATINA PRI DOBJEM – PRESEČNO – JELCE – PARIDOL- VODUCE – TURNO – GORICA PRI SLIVNICI

Zemljevid celotne osnovne trase – brez vzpona na Žusem:

Total distance: 38.41 km
Max elevation: 672 m
Min elevation: 274 m
Total climbing: 1073 m
Total descent: -1073 m
Total time: 03:53:49
Download

Zanimivosti in ponudba ob poti:

Podrobnejši opis poti:
Izhodišče krožne kolesarske trase je Gorica pri Slivnici (urejeno javno parkirišče v centru Gorice pri Slivnici z turistično informativnimi tablami). Na izhodiščni točki presedlamo na konjičke brez motornega pogona in začnemo enodnevni izlet po Kozjanskem. Iz Gorice pri Slivnici se peljemo v smeri Loka pri Žusmu mimo Slivniškega jezera, kjer se lahko ustavimo, občudujemo barve Slivniškega jezera in obvodno življenje lahko kar iz v prijetnega bara Ramna.  Mimo jezera se peljemo naravnost do odcepa za Drobinsko, mimo kmetije odprtih vrat Franc Žurej. Po toplem sprejemu na kmetiji lahko nadaljujemo pot na vrh Žusma – lahko peš ali pa traso nekoliko podaljšamo – glej Varianta 1 – na največji leseni stolp v Sloveniji, na stolp ljubezni ter se zapeljemo še v Dobrino, mimo Grajske učne poti Žusem, naj regijske poti leta 2014! Kolesarski vzpon na stolp si lahko olajšamo tako, da kolesa pustimo pri lovskem domu in povzpnemo peš na vrh. Odlični razgledi navdušijo in napolnijo z novo energijo za nadaljevanje kolesarske dogodivščine. Spust proti Dobrini ponuja nekaj več vetra v laseh. V centru Dobrine stoji tabla, ki nakazuje začetek Grajske učne poti Žusem.

Zemljevid kolesarskega vzpona na Žusem:

Total distance: 9.62 km
Max elevation: 657 m
Min elevation: 309 m
Total climbing: 490 m
Total descent: -397 m
Total time: 01:07:41
Download

Pot nadaljujemo desno in se peljemo proti Košnici, kjer lahko v smeri desno zavijemo proti prijetnemu prostoru za malico pri Špoljar ali se držimo leve strani po makadamskem delu proti Žegru, kjer si je možno ogledati kmetijo Majcen, znano po medenih proizvodih in se okrepčati pri Okrepčevalnici Milan Obrez. Nadaljujemo proti Prevorju skozi Žegar po glavni cestid do Lopace in se spustimo ter povzpnemo v Dobje pri Lesičnem. Pred cerkvijo sv. Miklavža zavijemo desno in pot nas vodi skozi Planinsko vas. Lahko se ustavimo na razgledni pečini ali nadaljujemo vožnjo do Planine pri Sevnici. V gostišču Montparis nudijo odlično malico. V zgodovino nas popelje Planinski grad, pa Turška lipa, stara kašča in grajski park ter številne zbirke (Čar izročila, Kozjansko žari, Etnološka zbirka Šmid). V času pohajkovanja po Planini se je malica že dobro polegla in že nas čaka nova točka – Kozjanska domačija v Dobju. Ponovno nekaj spusta iz Planine po lepi utrjeni makadamski poti na sosednji hrib, kjer prečkamo glavno cesto, nato se peljemo skozi gozd, po Guzajevi poti, do Kozjanske domačije. Na Kozjanski domačiji postrežejo s pristno domačo malico ali južino. Priporočljivo je, da si vzamemo dovolj časa, da začutimo utrip domačije in se srečamo s starimi običaji, orodji, s kneippovim parkom, ki te napolni z energijo za zadnji podvig proti domu. Za popolno doživetje lahko najamete apartma in doživite kako je bilo nekoč na kozjanski domačiji. S Kozjanske domačije se po panoramski cesti počasi spuščamo v dolino Paridol do Voduc, kjer zavijete levo in se povzpnete do vrha, pri cerkvi sv. Janeza se vam odprejo novi razgledi. Nadaljujete proti Slivnici, kjer se nahaja turistična kmetija Cvetke Hrastnik, peljete skozi center vasice in zavijete desno, sledi drzen spust in zavoj levo na priključku glavne ceste do Gorice pri Slivnici, kjer pri Gostilni Lesjak napolnimo trebuščke za zaključek dinamičnega izleta po kozjanskih gričih.