2. Po sončnih kozjanskih gričih Po razglede na Stolp ljubezni na Žusmu, grad Planina pri Sevnici in Slivniško jezero

Slovenski košček zemljice
Kozjansko je njegovo ime,
kjer hrib nad hribom se baha,
Kozjancu moč, zavetje da.
(odlomek iz pesmi Pesem o Kozjanskem, Majda Rezec, knjiga izbrane pesmi)

Pot bo postregla s čudovitimi razgledi po sončnih kozjanskih gričih. Peljemo se mimo barvitega Slivniškega jezera. Povzpnemo se lahko na najvišji leseni stolp v Sloveniji – Stolp ljubezni na Žusmu. Prepustimo se domačnosti na Kozjanski domačiji in skrivnostnim sledem preteklosti na gradu Planina.

The route will offer dramatic views of sunny Kozjansko hills. We pass the colorful Slivniško jezero lake and climb the highest wooden tower in Slovenia – The Tower of Love at Žusem. We experience the homeliness at the Kozjansko homestead and mysterious trails of history at Planina castle.

Dolžina:  38 km osnovna pot brez vzpona na Stolp ljubez (večina asfalt, deloma makadam), z vzponom še 8 km (asfalt in deloma pot)
Trajanje: celodnevna krožna tura
Zahtevnost: srednje zahtevna

Potek poti:
GORICA PRI SLIVNICI – JAVORJE – (ŽUSEM) – HRASTJE – ŽEGAR – PREVORJE – LOPACA – PLANINSKA VAS – PLANINA PRI SEVNICI – BRDO – SLATINA PRI DOBJEM – JELCE – VODUCE – TURNO – GORICA PRI SLIVNICI

Zemljevid celotne osnovne trase – brez vzpona na Žusem:

Total distance: 38.41 km
Max elevation: 672 m
Min elevation: 274 m
Total climbing: 1073 m
Total descent: -1073 m
Total time: 03:53:49
Download

Zanimivosti in ponudba ob poti:

Podrobnejši opis poti:

Izhodišče krožne kolesarske trase je Gorica pri Slivnici (parkirišče pri Gostilni Lesjak Ana). Na izhodiščni točki presedlamo na konjičke brez motornega pogona in začnemo enodnevni izlet po Kozjanskem. Iz Gorice pri Slivnici se peljemo v smeri Loka pri Žusmu mimo Slivniškega jezera, kjer se ustavimo in ob kakšnem napitku, v prijetnem baru Ramna plaža, občudujemo barve Slivniškega jezera in obvodno življenje. Mimo jezera se peljemo naravnost do odcepa za Drobinsko, mimo kmetije odprtih vrat Franc Žurej. Po toplem sprejemu na kmetiji lahko nadaljujemo pot po daljši (črtkani) trasi na vrh Žusma, na Stolp ljubezni, ki je največji leseni stolp v Sloveniji. Pri vzponu na stolp lahko kolesa pustimo pri lovskem domu in se na stolp ljubezni povzpnemo peš. Odlični razgledi navdušijo in napolnijo z novo energijo za nadaljevanje kolesarske dogodivščine. V centru Dobrine stoji tabla, ki nakazuje začetek Grajske učne poti Žusem, naj regijske poti leta 2014.

Zemljevid kolesarskega vzpona na Žusem:

Total distance: 9.62 km
Max elevation: 657 m
Min elevation: 309 m
Total climbing: 490 m
Total descent: -397 m
Total time: 01:07:41
Download

Krajšo pot nadaljujemo od kmetije odprtih vrat Franc Žurej proti Javorju, Hrastju in Žegru, kjer si je možno ogledati kmetijo Majcen, znano po medenih proizvodih in se okrepčati pri Okrepčevalnici Milan Obrez. V Prevorju zavijemo z glavne ceste na desno in se peljemo pod cerkvico sv. Ane v smeri naselja Dobje pri Lesičnem. Pred cerkvijo sv. Miklavža zavijemo desno in pot nas vodi skozi Planinsko vas. Lahko se ustavimo na razgledni pečini ali nadaljujemo vožnjo do Planine pri Sevnici. V gostišču Montparis nudijo odlično malico. V zgodovino nas popelje Planinski grad, pa Turška lipa, stara kašča in grajski park ter številne zbirke (Čar izročila, Kozjansko žari, Etnološka zbirka Šmid). V času pohajkovanja po Planini se je malica že dobro polegla in že nas čaka nova točka – Kozjanska domačija v Dobju. Ponovno nekaj spusta iz Planine po lepi utrjeni makadamski poti na sosednji hrib, kjer prečkamo glavno cesto, nato se peljemo skozi gozd, po Guzajevi poti, do Kozjanske domačije. Na Kozjanski domačiji postrežejo s pristno domačo malico ali južino. Priporočljivo je, da si vzamemo dovolj časa, da začutimo utrip domačije in se srečamo s starimi običaji, orodji, s kneippovim parkom, ki te napolni z energijo za zadnji podvig proti domu. Za popolno doživetje lahko najamete apartma in doživite kako je bilo nekoč na kozjanski domačiji. S Kozjanske domačije se po panoramski cesti počasi spuščamo v dolino Paridol do Voduc in nadaljujemo proti kraju Turno in Gorici pri Slivnici, kjer pri Gostilni Lesjak napolnimo trebuščke za zaključek dinamičnega izleta po kozjanskih gričih.