3. Pesem južne železnice Iz Šentjurja na Blagovno čez Dramlje po čudovite razglede na Sv. Uršulo

Južna železnica je prišla v Šentjur leta 1846 in je pomembno vplivala na razvoj kraja. Danes je pri železniški postaji v Šentjurju urejen muzej, posvečen Južni železnici. V prostorih TIC Šentjur je urejena stalna razstava New Swing Quarteta z naslovom Pesem Južne železnice. Zgornji trg slovi in se ponaša z rojstno hišo skladateljev Ipavcev, pomembno zdravniško skladateljsko družino, in z muzejem Zakladi Rifnika.

Southern Railway arrived to Šentjur in 1846 and had significant impact on the town development. Today you will find a Museum of Southern Railway near the train station Šentjur. In the Tourist Information Centre you can experience an exhibition “The Song of Southern Railway” dedicated to a world-famous Slovenian vocal group New Swing Quartet. In Zgornji trg, old market town centre, you will also find the Ipavec Family House where lived an important family of composers and doctors, and archeological museum collection “Rifnik and its treasures”.

Dolžina: 34 km (asfalt in makadam)

Trajanje: poldnevna krožna tura
Zahtevnost: srednje zahtevna

Potek poti:

ŠENTJUR – HRUŠEVEC – VRBNO – BLAGOVNA – CEROVEC – MARIJA DOBJE – DRAMLJE – SV. URŠULA – ZAGAJ PRI PONIKVI – HOTUNJE – BREZJE OB SLOMU – BOTRIČNICA – ŠENTJUR

Zemljevid poti s ponudbo in zanimivostmi:

Total distance: 35.98 km
Max elevation: 445 m
Min elevation: 249 m
Total climbing: 1002 m
Total descent: -1002 m
Total time: 03:39:57
Download

Zanimivosti in ponudba ob poti:

• Rojstna hiša Skladateljev Ipavcev
  • Muzej Zakladi Rifnika
  • Stalna razstava New Swing Quarteta
  • Muzej Južne železnice
  • Doprsni kip Franja Malgaja
  • Spominsko obeležje Valentinu Orožnu (Šentjur)
  • romarska cerkev sv. Uršule (Dramlje)
  • Kužno znamenje Marija Dobje
  • Partizanska bolnica Zima (Blagovna)
  • Spominska soba in plošča Blaža Kocena
  • rojstni kraj Mihaela Zagajška – Jurija Zelenka (Ponikva)

Podrobnejši opis poti:

Iz zgornjega trga v Šentjurju, kjer si lahko v TIC Šentjur tudi izposodite dve rekreativni kolesi, se spustimo v center Šentjurja skozi Hruševec v Vrbno in nadaljujemo z blagim spustom v Zlateče, Goričico, Blagovno, mimo graščine in številnih ograd za konje. Pri Konjeniškem centru Blagovna zavijemo desno (ali le prečkamo cesto in se osvežimo s pijačo na Rajskem otoku) na glavno regionalno cesto proti Šentjurju in po nekaj metrih levo v Cerovec – Jarmovec, med gozdovi in travniki. Ustavimo se lahko pri partizanski bolnici Zima, ki leži tik ob istoimenskem počivališču na AC LJ-MB. Po ogledu nadaljujemo pot vzporedno z avtocesto po gozdu in se na križišču pod avtocesto držimo desno. Vožnja se odvija med gozdnimi jasami in polji ter travniki in z blagim daljšim vzponom pridemo v Marija Dobje, lahko si pogledamo kužno znamenje, nato zavijemo desno proti Svetelki, mimo Svetelškove domačije skozi center Dramelj, kjer se lahko okrepčamo pred vzponom na sv. Uršulo, saj nas čaka kar zahteven, a ne predolg vzpon. Pri OŠ Dramlje zavijemo levo na glavno cesto in po nekaj metrih desno na cesto za sv. Uršulo, na 461 m n.m.v. Na vrhu se lahko sprehodite okoli romarske cerkvice, posedite pri obnovljeni planinski postojanki drameljskih planincev in uživate v razgledih na gričevnato krajino. Po makadamski podlagi se med vinogradi spustimo v Šedino, mimo ranča Shire (Shire je pasma velikih vlečnih konj, ki izvira iz Anglije) pod Uršulo naprej proti naselju Razbor in Zagaj pri Ponikvi v Hotunje. Predlagamo kratek oddih za malico ob Mastenovih ribnikih. Po okrepčilu nadaljujemo pot do železniškega prehoda Ponikva, kjer zavijemo desno v smeri proti Šentjurju, mimo Gostilne Vovk. Na vrhu vzpona zavijemo levo med sadovnjake za Brezje ob Slomu in po gozdnem spustu v Kameno, čez travnike in uživamo v razgledu z Botričnice na poti v Zgornji trg Šentjur, na začetno točko pri TIC Šentjur, kjer vam z veseljem svetujejo že za naslednji kolesarski izlet po občini Šentjur.